A Punto a Fiat Uno utódjaként született. A szakma és a közönség is lelkesen fogadta. Itt nem volt különbség a 3 és 5 ajtós változat orrkialakításában. Formája eredeti és vonzó volt, kényelmes utastérrel és jó fogyasztással rendelkezett. Létezett egy alacsony fogyasztásra hangolt kísérleti autó az első generációból. A Punto Economy Power ránézésre alig különbözött a szériaautótól. 200 kilós súlycsökkentéssel, az 1,7 literes turbódízel és a váltóáttételek optimalizálásával, valamint a légellenállás lefaragásával sikerült leszorítani a fogyasztást. A magnézium sebességváltóval felszerelt, 80 lóerős motorral felszerelt tanulmány 3,8 litert fogyasztott átlagban. Igazi high-tech gép volt az Economy Power, kipufogójához titánt, kormányoszlopához karbont használtak. Az alacsonyabb súly érdekében 26 literesre csökkent a tank űrtartalma. A Punto I-ből kabrió is készült, ezerhatos, 88 lóerős motorral, később a kétezerkettes benzinessel. Akkoriban a nyitott 205-ös Peugeot kifutása után ez volt az egyetlen nyitott autó a kiskategóriában. A Carozzeria Bertone gyártásában készített autó a második generáció bemutatása után is életben maradt a 2001-es modellévig. Az első szériát 1993-tól 1999-ig gyártották, ugyanis, a rendkívül jó értékesítési adatok ellenére, a Fiat leváltotta az akkor hat éves Puntót. A Punto II megjelenése a márka századik születésnapjához kapcsolódó ünnepségek fénypontja volt. A 700 millió euróból kifejlesztett újdonság megint nagy dobásnak bizonyult. Formáját házon belül, a Centro Stile formatervezési központban alakították ki. Mintázat nélküli fényszóróburájával, a keskeny első lámpákkal, a hűtőráccsal és az eredeti oldalnézettel az új Punto párját ritkítóan dinamikus és elegáns lett, sokak szerint ez lett a legvonzóbb külsejű Punto. Az új, kör alakú Fiat logót is a Punto II vezette be. A Punto évekig vezetett a kiskategóriás autók értékesítési rangsorában, és többször bizonyult a legkeresettebb autónak egész Európában. (Volt olyan év, amikor 590 000 kelt el belőle). Az első generációból kicsit több, mint hárommillió talált gazdára Európa-szerte. A Punto II kétmillió eladott autóig vitte, mindössze 4 év alatt, ami rendkívül elismerésre méltó darabszám.

  A 3. szériát 2005 végén mutatta be a Fiat. Méretei meghaladják elődjèit, hossza több mint 4 méter, ezért is kapta "Grande" (nagy) jelzést. A harmadik széria gyermeke a Punto Evo is, melynek részletei kidolgozottabbak, mint a Grande Puntoé.

A Puntonak nem kellett tíz év ahhoz, hogy elérje az ötmillió darabos eladást. A sikerének a titka: mindhárom generáció tetszetős, átgondolt, kényelmes, sokak számára megfizethető és bőséges motorválasztékkal rendelkezik.